Vandaag, als bedrijf actief in de bouwsector, heeft Eloy een grote rol te spelen op vlak van de samenleving en het milieu.
« Onze ambities voor deze beide aspecten,kunnen we als volgt samenvatten « 0 - 30 - 100 », dit is onze strategie voor vijf jaar. Nul ongevallen voor mens en het milieu, 30% vermindering van onze milieu-impact en 100%, draait meer rond onze prestaties, onze expertise, maar ook de manier hoe we met onze klanten en onze partners omgaan. » somt op Lounis AZIBI, Business development of environmental projects bij Eloy Group.
Eloy heeft altijd met dieselwagen gereden, maar sinds 2021, hebben ze besloten om 100% elektrische wagens aan te bieden en geen hybride wagens ! Het bedrijf, om de overstap naar elektrische auto's aan te moedigen, laat op zijn kosten een laadstation plaatsen bij de werknemers die een elektrische wagen kiest.
« De reden waarom ik de stap naar elektrisch heb gedaan is dat mijn bedrijf, Eloy dankzij EDI, een volledige oplossing biedt. We hebben laadstations op kantoor, maar ook een geconnecteerd laadstation thuis, en we kunnen zelfs onderweg bijladen en dit alles met één en dezelfde kaart, zonder 1 euro te moeten betalen. » legt uit Cédric MEYS, Werf Manager bij Eloy Group en gelukkige bestuurder van een 100% elektrische Skoda Enyaq.
In feite laad je 80% van de tijd thuis of op kantoor. Dit is dus uiteraard zeer belangrijk om hiervoor laadoplossingen te kunnen aanbieden. EDI vult dit verder met laadkaarten die ook gebruikt kunnen worden op publieke laadstations. Het kan vergelijkt worden met een tankkaart. Een “elektrische” kaart wordt gebruikt om overal te laden maar het verbruik wordt dan ook gefactureerd en uiteindelijk betaald door het bedrijf.
Een ander aspect dat belangrijk is voor een Fleet manager, is toegang hebben tot de gegevens en deze kunnen gebruiken in het dagelijks management van zijn vloot.
« We hebben EDI gekozen omdat we op zoek waren naar een partner die een totaaloplossing aanbiedt met een open IT-platform. Dankzij het open systeem kunnen we rechtstreeks informatie downloaden zoals het aantal kWh, de laadstations, en ze koppelen aan kilometerstanden dat werknemers mogen rijden en zo het verbruik in de gaten houden, het gemiddeld verbruik van onze elektrische voertuigen berekenen alsook de evolutie van de TCO van onze vloot. » licht Geoffrey Dittmann toe, Fleet & Purchasing Manager bij Eloy Group.
Naast een investering voor zijn eigen vloot te zijn, kan het installeren van een laadinfrastructuur ook een investering zijn met een verdienmodel. Eloy heeft een project met EDI om twee of vier snelladers te plaatsen, van ongeveer 120 of 150 kW en publiek toegankelijk.
Eloy heeft als doel om zoveel mogelijk gebruik te maken van elektrische voertuigen. Ze zijn op schema om de 15% elektrificatie van de vloot te bereiken tegen 2023. En ze zullen doen wat nodig is om tegen 2025 60% volledig elektrische voertuigen te bereiken.
Voor een bedrijf zoals Eloy is de samenwerking met EDI het begin van een verhaal, er bestaat een duidelijke visie, maar het is nog maar net begonnen... Alles werd gedaan om een vlotte start te garanderen.
Nicolas Paris, CEO van EDI, om te concluderen « We zullen hier niet stoppen. Wij gaan nu meer en meer laadoplossingen kunnen aanbieden, en de ambities van een groot bedrijf zoals Eloy verder waarmaken. »